Resposta de la CUP envers la decisió de l'ABG de concórrer per separat a les properes eleccions municipals a la vila de Torredembarra

La CUP de Torredembarra, després d'analitzar la conjuntura social i política de la nostra vila, i davant un moment excepcional com l'actual, va entendre que calia sumar esforços i construir una candidatura unitària i una alternativa política i social al nostre municipi; una alternativa política i social capaç de transformar l'ajuntament i el conjunt de la vila de Torredembarra, sempre des d'una perspectiva d'esquerres, independentista, anticapitalista i feminista.

És per aquest motiu, que la CUP es va adreçar a l'assemblea de l'ABG per tal d'anar configurant aquest nou
espai polític, unitari i popular.
Després de prop de 5 mesos, l'ABG, mitjançant una argumentació des del nostre punt de vista insuficient, poc conscient, i sense cap tipus de contingut polític, ha decidit trencar les negociacions.

L'Assemblea del a CUP opina que l'ABG ha comès un error estratègic greu, no ha sapigut estar a l'alçada de l'actual context polític, social i econòmic, ha posat per davant els seus interessos partidistes i personalistes i no ha estat capaç de tenir un debat polític rigorós a peu de carrer.

Després d’uns quants mesos de feina i treballant conjuntament en la forma i contingut polític de la coalició ens arriba per correu un document on ens deien que havien pres la decisió de presentar-se sols, trencant les negociacions i tirant per terra la feina feta fins ara, amb unes argumentacions molt ambigües i que per
nosaltres son excuses d’una decisió que ja tenien presa des de feia dies.
Respectem la seva decisió però no la entenem. Critiquem que hagin esperat fins ara a comunicar-nos la
decisió de presentar-se sols. No obstant, la CUP segueix creient que cal guanyar les nostres institucions, i que per guanyar-les cal unitat en l’àmbit municipal.

A la vegada, volem deixar ben clar que la CUP ha assumit totes les contradiccions que se'n podrien derivar
pel fet de pactar amb l'ABG, hem fet concessions en molts aspectes, hi hem posat totes les nostres ganes per tal de tirar endavant un nou projecte il·lusionant, democràtic, popular, del poble i per al poble; però l'ABG, ha decidit trencar-ho; i el més preocupant, és que des del nostre parer ho ha fet sense arguments i utilitzant una tàctica irrespectuosa fruït d'una immaduresa política.

La CUP doncs, seguirem treballant de cara a les properes eleccions municipals, amb més força que mai, per tal de constituir una candidatura independentista, popular, d'esquerres, anticapitalista i feminista, capaç de portar aire nou al nostre consistori. El nostre objectiu és arribar a l'ajuntament per tal de materialitzar noves formes de fer política, és a dir, convertir l'ajuntament en una institució al servei del nostre poble, trencant les dinàmiques obsoletes i poc democràtiques de les darreres .

Candidatura d'Unitat Popular de Torredembarra
Torredembarra, Baix Gaià, Països Catalans.
12/12/2014