Notícies de Torredembarra

Aquest mes de febrer presentem al ple 2 mocions:

1. PER A L’IMPULS DE LA INCORPORACIÓ DE CLÀUSULES SOCIALS EN LA CONTRACTACIÓ DE L’ADMINISTRACIÓ PÚBLICA LOCAL.
  2. DE SUPORT I COMPROMÍS ACTIU AMB LA BANCA ÈTICA A CATALUNYA.

La Candidatura d’Unitat Popular per tal de refermar davant de la ciutadania el seu compromís de treballar, amb rigor i transparència, vol fer que la seva presència institucional pugui ser alhora, testimoni de com desenvolupar l'activitat política amb honestedat i al mateix temps, compromís de servei a la transformació social i l’alliberament nacional del nostre país.

En aquest sentit, des de l'Assemblea Local de la CUP Torredembarra fem públic el sou del nostre regidor al llarg del passat exercici del 2016.

Des de la CUP Torredembarra proposem a l'actual equip de govern:

• modificació de les ordenances fiscals.
  • que els pressupostos siguin participatius.
  • congelar part del deute.
  • la municipalització i remunicipalització de serveis públics.

Després de la confusió generada pel comunicat emès per l'Ajuntament de Torredembarra, entenem que la millor d'esclarir aquesta qüestió és fent públic el Certificado del Auto con fecha 15 de septiembre de 2016 por el Excmo. Sr. Consejero de Cuentas de este Departamento en las Diligencias Preliminares Nº C-96/16.

L'any 2009 l'Ajuntament de Torredembarra va demanar uns crèdtis ICO per la realització una sèrie d'actuacions, sent la construcció d'un nou edifici de la policia local i la remodelació de l'antic edifici de l'escorxador les partides més elevades (1.781.210€ i 360.00€ respectivament). Aquestes representaven el 87,85% del total del prèstec.

L'actual equip de govern ha intentat justificar les despeses, però el Tribunal de Cuentas no els hi ha fet cas.

La primera de les mocions ens en favor dels 27iMés. 27 membres de la comunitat educativa de la UAB estan denunciats per la Vicerectora d'estudiants i imputats per defensar la Universitat Pública. Defensar l'Educació Pública no és cap delicte!

La segona tracta sobre els pressupostos. Creiem des de la CUP de Torredembarra que uns pressupostos participatius és la manera que té la ciutadania d'exercir una democràcia directa, perquè incideix directament en els pressupostos públics decidint on es gasten els diners de tots.

El diputat de la CUP-CC, Sergi Saladié, ha ratificat el rebuig frontal de la CUP al Pla Director Urbanístic i ha sentenciat que “davant del projecte del nou BCN World es demostra que tot plegat és fum i que l’únic objectiu és que La Caixa pugui vendre els seus terrenys, mentre la Generalitat i els alcaldes del territori van recollint currículums de gent a l’atur que van a parar a la paperera”.

El matí del dimecres 25 de Maig del 2016, una dotació de la Policia Local s'ha presentat al domicili del regidor de la CUP Toni Sacristan per comunicar-li l'incoació d'un expedient sancionador per col·locar un cartell DIN A3 amb cinta adhesiva en un senyal vertical i entregar-li la sanció d'una falta lleu consistent en el pagament d'una multa de 400 euros.

La CUP de Torredembarra hem entrat 3 mocions per al ple corresponent al mes de Maig;

1_Moció per a la creació d'una targeta moneder social per tal de fer front a l'emergència social que se'ns presenta.

Pàgines