Moció per l'auditoria del deute

La CUP presentarà al pròxim Ple una moció per fer una auditoria del deute de l'Ajuntament de Torredembarra.

Des de la CUP de Torredembarra creiem que l’alternativa a l’estafa que s’ha anomenat crisi és augmentar la democràcia, enlloc de reduir-la. Ampliar els àmbits col·lectius de decisió en tots aquells aspectes que ens afecten. Per desgràcia, molt sovint des de les pròpies institucions públiques, governades per forces que prediquen la llibertat de mercat mentre aprofiten el seu poder per afavorir grans empreses i corporacions bancàries, es privatitzen els serveis més bàsics reduint així la capacitat de moltes persones per construir-se un futur digne. A la mercè d’uns dictats llunyans i d’unes polítiques contràries a les classes treballadores, l’endeutament, públic i privat, ha anat augmentant. Com s’està veient a Grècia, el deute és el mecanisme que fa agenollar les democràcies i els ciutadans davant del poder econòmic d’unes institucions que ningú ha escollit, com són l’FMI o el Banc Central. A escala local, el deute també estreny els pressupostos i redueix la capacitat d’intervenció just en el moment que els torrencs i torrenques ho passen pitjor. Amb l’objectiu de situar Torredembarra al costat dels municipis que afronten el debat democràtic amb totes les conseqüències, la moció que presentem pretén fer una radiografia precisa de l’endeutament de la Corporació. Entendre i connectar tots els aspectes, totes les cares d’un problema que no és exclusiu de la nostra vila, però que amb aquest exercici seguirà l’exemple d’altres experiències. Servirà, per una banda, pel necessari control social de la despesa pública. I per l’altra, ens dóna una eina més per empoderar-nos davant la retallada de drets, de serveis i, en definitiva, de democràcia.