L'Assemblea Oberta diu NO als pressupostos

La Candidatura d’Unitat Popular de Torredembarra votarà NO als pressupostos municipals proposats per l’actual equip de govern format per ERC, PSC i ABG.

De nou, aquests pressupostos han estat redactats a l’esquena de la ciutadania, incomplint per tant els programes electorals dels partits que formen el govern municipal i donant continuïtat a la dinàmica poc democràtica que impera des de fa anys al nostre consistori.

Són uns pressupostos que maquillen la misèria i que no ataquen d’arrel els problemes que afecten al conjunt de veïns i veïnes de Torredembarra. Uns pressupostos que pretenen pagar fins a 2,5 milions d’euros de deute als bancs: un deute que mai ens han explicat com s’ha contret, ni qui, ni quan ni perquè.

Estem davant d’un govern que lluny de fer polítiques d’esquerres reals per a canviar les coses, segueix apostant per la gestió de la misèria, prioritzant el pagament del deute abans que les necessitats de la ciutadania. Un govern que segueix apostant per la privatització dels serveis públics, regalant els diners de totes i tots a empreses privades que busquen exclusivament el seu benefici econòmic (540 mil euros a Nordvert, per exemple). Un govern que es nega a fer auditories, un govern que es nega a municipalitzar els nostres serveis més bàsics, un govern que no inverteix en participació ciutadana. Estem davant d’un govern incapaç d’enfrontar-se als problemes reals. El deute, l’atur, la recentralització de l’estat, la precarietat i l’exclusió social, entre d’altres, són conseqüència directa d’un sistema polític neoliberal i capitalista, i no actuar contra aquest sistema vol dir perpetuar-lo i acceptar que les injustícies socials continuïn aflorant al nostre municipi.

La CUP reivindiquem:
Municipalitzar els serveis públics i d’aquesta manera millorar la qualitat dels serveis, reduir l’atur i garantir els drets laborals.
Ajornar el pagament del deute, per tal de poder fer front a les necessitats socials.
Fer una auditoria del deute per determinar quines polítiques han contret aquest deute, i si s’escau, afrontar l’impagament d’aquell contret de forma irregular.
Dedicar partides econòmiques per a la transformació social de la nostra vila, així com fer partides per a la participació ciutadana.
Apostar per uns pressupostos participatius reals, on la ciutadania pugui expressar-se.
Invertir més diners en polítiques socials reals.

CONCENTRACIÓ DE REBUIG A AQUESTS PRESSUPOSTOS
DIMECRES 20 d’ABRIL del 2016 a les 20h