LA CUP DE TORREDEMBARRA S'ADREÇA A TOTES LES FORCES POLÍTIQUES DE L'ARC SOBIRANISTA A QUE DESOBEEIXIN I RETIRIN EL RETRAT DEL BORBÓ

En primer lloc, la CUP de Torredembarra entén que mantenir el retrat del Borbó a la sala de plens del nostre ajuntament és no estar a l'alçada de l'històric context polític que viu el Principat de Catalunya. Per nosaltres, mantenir el retrat del Borbó és homenatjar uns dels botxins que han simbolitzat l'opressió social i nacional dels Països Catalans, esborrant d'aquesta manera la nostra història col·lectiva.

En segon lloc, la CUP, ni reconeix ni entén l'existència d'una monarquia que no està sotmesa a cap control democràtic, que no ha estat escollida democràticament, que ha socarrimat pobles de la nostra geografia, que és un niu de corruptes, que són l'escenificació de les diferències de classe, que va ser designat per un dictador classista i feixista i que moralment, representa les condicions més absurdes, més ridícules i més retrògrades.

En tercer lloc, no podem acceptar de cap manera que alguns partits utilitzin el discurs de “respecte institucional” per mantenir la figura del Borbó al nostre ajuntament; doncs és degut a aquest respecte a les institucions de l'estat, l'opció política que fa que se'ns negui la nostra existència com a poble i se'ns negui el dret a decidir lliurement el nostre futur col·lectiu.

En quart lloc, la CUP de Torredembarra entén que la resta de forces sobiranistes amb representació municipal al nostre ajuntament, han de triar entre mantenir el respecte a la legalitat espanyola, o bé mantenir respecte a la legitimitat democràtica del poble català. Després de més de 30 anys de pactes i submissió, entenem que ha arribat l'hora de desobeir les estructures d'un estat que sempre ens ha tingut subordinats als seus interessos polítics i econòmics. Només així podrem materialitzar la voluntat popular de tot un poble decidit a no renunciar a la seva pròpia llibertat.

En cinquè lloc, convoquem a la ciutadania a concentrar-se el proper dijous 19 de Juny, a les 20h davant de l'Ajuntament de Torredembarra, en rebuig a la designació del nou rei espanyol.

Finalment, exigim un posicionament clar i ferm de totes les forces sobiranistes al nostre ajuntament, a retirar un retrat que simbolitza l'opressió social i nacional dels Països Catalans, i a declarar la família reial com a una institució non grata a Torredembarra.