La CUP de Torredembarra rebutja els pressupostos previstos pel 2014

En primer lloc, transmetre el més enèrgic rebuig a la proposta de pressupostos municipals; doncs són els pressupostos dictats per la Troica i executats pels que gestionen les arques municipals. La CUP lamentem de nou, la completa opacitat en el procés de redacció i elaboració dels pressupostos municipals;apostem doncs per a un procés participatiu.

En segon lloc, denunciem que de nou, els serveis públics (els drets més elementals i essencials per al conjunt de la ciutadania) es veuen clarament afectats fruït d'unes importants retallades; a la vegada que es pretén mantenir una important despesa en personal (9,4 milions d'euros).

En tercer lloc, denunciem que es prioritzi el pagament del deute i els seus interessos enlloc protegir i blindar els serveis públics bàsics. Afirmem que per pagar el deute i els seus interessos, retallen i privatitzen serveis públics. La CUP apostem per no pagar el deute perquè aquest és il·legítim; no l'hem creat nosaltres i aquest ens aboca a la misèria i a la precarietat. Cal recordar que efectuant el pagament del deute, estem donant elevadíssimes quantitats econòmiques als mercats financers i donant ales a tots aquells que han provocat l'actual drama; pagant el deute, estem rescatant a bancs i pagant la seva condició de privilegiats. Cal que tothom sàpiga que l'Ajuntament de Torredembarra acumula un deute de 20.710.341,14 euros, i uns interessos i amortitzacions de 565.304,76 euros i 1.845.658,70 euros respectivament. Tot junt suma un total de 23.121.303 euros que les arques públiques paguen als mercats financers, és a dir, a un senyors que viuen d'ofegar, precaritzar i portar a la misèria al conjunt de la població.

En quart lloc, denunciem que mentres retallen els drets de les classes populars i del conjunt de la ciutadania, ells segueixen cobrant els mateixos sous, els hi paguem dietes i desplaçaments, i augmenten fins a 234 mil euros les gratificacions.

En cinquè lloc, denunciem entre moltes d'altres coses que:

El servei d'ambulàncies es veu retallat en 11 mil euros.

Joventut i infància es veu retallat en 5 mil euros.

El manteniment de l'enllumenat públic es veu retallat en 14 mil euros.

El manteniment de zones verdes es veu retallat en 21,5 mil euros.

El servei de bus urbà es veu retallat en 21 mil euros.

La llar de jubilats es veu retallada en 10 mil euros.

Cultura es veu retallat en 40 mil euros.

El servei a nouvinguts es veu retallat en 1000 euros.

La biblioteca municipal es veu retallada en 10 mil euros.

I en sisè lloc, denunciem entre d'altres coses que:

S'augmenti en 82,5 mil euros la publicitat de l'Ajuntament.

S'augmenti en 42,5 mil euros la defensa jurídica de l'Ajuntament.

S'augmenti en 500 euros les dietes del personal.

S'augmenti en 77,1 mil euros les gratificacions.

Es pagui 9,4 milions d'euros en despesa de personal.

Es pagui 24 mil euros de vestuari personal de la Policia Local.

Es pagui fins a 2 mil euros els desplaçaments dels regidors.