Dissolució del Patronat de Turisme

LA CUP DE TORREDEMBARRA DÓNA SUPORT DE FORMA CRÍTICA A LA DISSOLUCIÓ DEL PATRONAT MUNICIPAL DE TURISME PROPOSADA PER L'EQUIP DE GOVERN

La CUP de Torredembarra dóna suport a la dissolució del Patronat Municipal de Turisme i convertir aquest ens en una regidoria per als següents motius:

-Som partidaris i partidàries, i per tant defensem, que l'Ajuntament gestioni de forma directa tots els ens, òrgans i serveis de la vila; en aquest cas, trobem encertada que les partides destinades al Turisme, siguin gestionades des del pressupost municipal, donat a que això implica més transparència i que a partir d’ara el turisme s’entengui com una qüestió de municipi i no com una qüestió independent gestionada per persones concretes.

-Entenem que si el turisme és el principal motor de Torredembarra, totes i cadascuna de les decisions sobre la gestió d’aquest han de comptar amb la participació de tota la ciutadania, en cap cas s'ha de limitar la participació en els sectors empresarials, en aquest cas de la restauració.

-Lluny de la versió oficial, el turisme no reverteix en la millora de les condicions de vida dels i les torrenques, ans al contrari, l'actual model turístic reverteix en l’enriquiment personal i empresarial d'un sector que es lucra durant les temporades de màxima afluència de persones, i malgrat tot, les arques públiques seguien finançant part de les activitats que únicament beneficiaven a aquest sector.

-El Patronat Municipal de Turisme, al nostre entendre, està mal enfocat. La no-participació ciutadana en la gestió d’aquest ens, l'ha convertit en un espai que ha servit per a defensar interessos econòmics concrets, activant-se únicament per acontentar al turisme durant els mesos de màxima afluència, i deixant el poble en estat crític durant els mesos d'hivern. És en aquest sentit que cal replantejar el model turístic des d'aquesta nova regidoria, per tal d'ampliar la temporada, arribar a tots els racons de la vila i ajudar a millorar les condicions del petit comerç i del conjunt de la ciutadania durant tots els mesos de l'any.

-Entenem que cal un procés participatiu que defineixi el nou model de poble en matèria turística i urbanística, però en el nostre entendre, el nou model turístic no pot anar lligat a l'especulació immobiliària i la precarietat laboral. El turisme ha de ser una qüestió de municipi, consensuada per tota la ciutadania; les decisions no les poden prendre únicament els representants polítics i els empresaris: cal participació popular.

-Lamentem i no entenem l'actuació del PP, C's i Avui Democràcia. Qualifiquem l'actitud d'aquests partits com a irresponsable, mancats d’argumentació i d'actuar de cara a la galeria; i volem recordar que a petició de la CUP, els grups municipals debatran i aprovaran un nou reglament de participació ciutadana, per tal de que aquesta participació tingui un caràcter real, afectiu i vinculant.

-No obstant, entenem que el debat no ha de girar entorn «Patronat vs Regidoria»; ans al contrari, des del nostre punt de vista el debat ha de girar en la necessitat d'esdevenir un espai participatiu que dibuixi el model de poble, en matèria urbanística i en matèria turística.

-Tanmateix, aportem la nostra visió crítica a la rapidesa que ha tingut l'equip de govern per tal de fer efectiva aquesta dissolució, no obstant la CUP, seguirà treballant per tal d'aconseguir la participació popular en la presa de decisions, i seguirà treballant per aconseguir un turisme de qualitat que trenqui amb la lògica del passat.

Torredembarra, Baix Gaià, Països Catalans
12 de Novembre de 2015